Οκτώβριος 25, 2016 Followed.gr

Πως τα χρώματα επηρεάζουν την επισκεψιμότητα του website σας

Πως τα χρώματα επηρεάζουν την επισκεψιμότητα του website σας; Φανταστείτε μια επιχείρηση με υπηρεσίες υγείας της οποίας η ιστοσελίδα είναι σχεδιασμένη με χρώμα μαύρο; Πόση αισιοδοξία μπορεί να εμπνέει σε έναν υποψήφιο πελάτη της; Εκπέμπει την σοβαρότητα και εμπιστοσύνη που χρειάζεται ο καταναλωτής;
Τα χρώματα σε μια ιστοσελίδα είναι μια από τις πιο βασικές πρώτες επιλογές ενός web designer όταν του ανατίθεται η δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Είτε η επιχείρηση διαθέτει κάποιο λογότυπο είτε όχι , η εταιρική ταυτότητα που θα δημιουργηθεί καλό είναι να βασιστεί στην ψυχολογία των χρωμάτων κι όχι μόνο στην αισθητική του σχεδιαστή της. Τόσο η κατασκευή ιστοσελίδων όσο και η προώθηση ιστοσελίδων ξεκινούν από την επιλογή χρωμάτων. Πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου ότι το χρώμα είναι άμεσα συνδεδεμένο με βασικές λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου και καθένα από αυτά προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα στον θεατή.

Η ψυχολογία των χρωμάτων

Πιο συγκεκριμένα, το χρώμα μπορεί να δώσει στίγμα στο brand σας, να διαμορφώσει το μήνυμά σας και σίγουρα να επηρεάσει τις πωλήσεις των προϊόντων σας. Στο διαδίκτυο, αν διαλέξετε ένα χρώμα που να ταιριάζει με τις υπηρεσίες ή το προϊόν σας και τοποθετήσετε τα κατάλληλα χρώματα σε όλα τα Call To Action κουμπιά, το αποτέλεσμα δε μπορεί παρά να είναι επιτυχημένο.

Κόκκινο: Εκφράζει δυναμικότητα, αγάπη, πάθος, ενέργεια, δύναμη, ζέστη, επιθυμία. Η θέα του γεννά έντονα συναισθήματα, αυξάνει την όρεξη και αυξάνει τους παλμούς. Είτε υποδηλώνει σεξουαλικότητα και ενεργητικότητα, αλλά έχει  ταυτιστεί και με την επιθετικότητα, τη δύναμη, την φιλοδοξία και την επαναστατικότητα.

Κίτρινο: Εκφράζει θετικά συναισθήματα, όπως φωτεινότητα, ενέργεια, ζεστασιά, ευτυχία, χαρά. Βοηθά στην οργάνωση και την αισιοδοξία και κρατά τον θεατή σε εγρήγορση και πνευματική διαύγεια ενώ δίνει ζωντάνια και αυξάνει τον μεταβολισμό. Ενδείκνυται για χώρους αφιερωμένους στις πνευματικές αναζητήσεις. Είναι το χρώμα της επιτυχίας και ισχυρής προσωπικότητας .

Μπλε: Εμπνέει την ηρεμία και την σταθερότητα και για αυτόν τον λόγο χρησιμοποιείται σε χώρους γραφείων και δημοσίων σχέσεων. Το μυαλό μας αντανακλαστικά το συσχετίζει με το και τον ουρανό δημιουργώντας γαλήνια συναισθήματα γι’ αυτό και στην χρωματοθεραπεία οι ευεργετικές του αυτές ιδιότητες χρησιμοποιούνται στην μείωση του πόνου και του στρες.

Πράσινο: Το πράσινο είναι ένα συνυφασμένο με την φύση. Είναι ζεστό, ευέλικτο και μας θυμίζει οτιδήποτε έχει να κάνει με την διατροφή, το περιβάλλον, τα φυτικά προϊόντα, κλπ. 

Μοβ: Το χρώμα της φινέτσας, της πολυτέλειας και της κοσμικής ζωής, συχνά συνώνυμο της επιτυχίας και της διάκρισης. Είναι το ιδανικό χρώμα για να προσδώσετε μια πρεστίζ και κομψότητα στην εταιρεία, τα προϊόντα ή το μήνυμά σας. 

Ροζ: Μια χρωματική επιλογή που ταυτίζεται με τον ρομαντισμό και την αγάπη αλλά παράλληλα δημιουργεί και αισθήματα ηρεμίας. Χρησιμοποιείται αρκετές φορές σε προϊόντα που αφορούν την γυναίκα ταυτόσημα της θηλυκότητας και της ανάγκης για αγάπη και ρομαντισμό.

Λευκό: Το χρώμα του φωτός και της αγνότητας και αθωότητας. Συμβολίζει την ειλικρίνεια και την προτίμηση στη λιτότητα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προβάλλει την ουδετερότητα ή την απουσία χρώματος και να διεγείρει την δημιουργικότητα.

Καφέ: Ένα πολύ ζεστό χρώμα που εκφράζει την αξιοπιστία. Είναι γήινο χρώμα που χρειάζεται όμως να συνδυαστεί με άλλα χρώματα. Παραμένει όμως ιδανικό για καθιστικά , χώρους ηρεμίας και χαλάρωσης.

Πορτοκαλί: Το πορτοκαλί χρώμα δίνει ενέργεια. Τραβάει την προσοχή, είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό και κάνει τους καταναλωτές να αισθάνονται ότι έχουν να κάνουν με μία πρωτοποριακή εταιρεία. Επιλέγεται συχνά για κουμπιά που σε καλούν να κάνεις κάτι (Call to action).

Μαύρο: Το μαύρο είναι στενά συνδεδεμένο με το πένθος και το άγνωστο αλλά και τη μοναχικότητα. Ίσως επειδή μαύρο χρώμα είναι ουσιαστικά η απουσία χρώματος όπως και το σκοτάδι είναι η απουσία του φωτός. Παράλληλα όμως είναι ένα χρώμα που συμβολίζει την σοβαρότητα και την επισημότητα.

Τα χρώματα στο internet

Το λευκό χρώμα είναι αυτό που κυριαρχεί διεθνώς ως το βασικό χρώμα μίας ιστοσελίδας. Ακολουθούν το μαύρο και το μοβ καθώς η πλειοψηφία των επιχειρήσεων θέλουν να δείχνουν σοβαρές και με φινέτσα. Τα υπόλοιπα χρώματα ποικίλουν και χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με άλλα για να προσεγγίσουν με διαφορετικό τρόπο τον καταναλωτή, πχ. Aγόρασε τώρα, Συμπλήρωσε την φόρμα επικοινωνίας, Πες μας την γνώμη σου, κλπ. Ανάλογα με τον τύπο καταναλωτή που θέλεις να προσεγγίσεις, αλλά και την τοποθεσία που βρίσκεται αυτός και η επιχείρησή σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικό χρώμα. Ο σχεδιασμός ενός site μπορεί να επηρεάσει τη συναισθηματική κατάσταση του χρήστη, είτε θετικά, είτε αρνητικά. Και ως εκ τούτου, μπορεί να επηρεάσει το κατά πόσο ο χρήστης θα συνεχίσει να επισκέπτεται την συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Έτσι, όταν επιλέγουμε τα χρώματα στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας δίνουμε βάση στα θετικά συναισθήματα που πιθανολογείται ότι θα τους προκαλέσουν. Έτσι καθορίζεται και ο χρόνος περιήγησης, το αν θα αγοράσει προϊόντα και σε ποια ποσότητα, καθώς και άλλες ενέργειές του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός δεν επηρεάζει τις συνειδητές επιλογές, όπως η ποιότητα της πληροφορίας ή η ευκολία στην πλοήγηση. Μπορεί όμως, όταν είναι ελκυστικός, να οδηγήσει σε αυθόρμητες αγορές προϊόντων, γεγονός το οποίο θα έχει θετική επίδραση στις πωλήσεις και στην ανάπτυξη μιας εταιρείας. 

Εάν βρήκατε το παραπάνω άρθρο ενδιαφέρον και θέλετε να μάθετε περισσότερα για το πως τα χρώματα επηρεάζουν την επισκεψιμότητα του website σας επικοινώνηστε με την Followed για να σχεδιάσουμε την ιστοσελίδα σας κατάλληλα και με βαθμό επιτυχίας στην αναγνωσιμότητα που επιθυμείτε.

 

, ,

By continuing to use this website, you agree to our cookies policy. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close