Ιανουάριος 31, 2017 Followed.gr

Πως να κάνετε το e-shop σας λειτουργικό

Ο αρχικός σχεδιασμός και οι κινήσεις προώθησης στην συνέχεια είναι κατά γενική ομολογία τα δύο βασικότερα στοιχεία για να δημιουργήσετε τις σωστές προδιαγραφές στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, όσα περισσότερα e-shop δημιουργούνται, τόσο μεγαλώνει ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο και οι απαιτήσεις για χρηστικές πλατφόρμες που θα οδηγήσουν τον καταναλωτή στην τελική αγορά, μεγαλώνουν. Αν υπολογίσουμε και τα εκατοντάδες χιλιάδες e-shop μόνο του εξωτερικού, τότε καταλαβαίνει ο καθένας ότι το στήσιμο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να γίνει με τον πλέον σύγχρονο και επαγγελματικό τρόπο, ώστε να έχει πιθανότητες επιτυχίας. Σε ένα σύγχρονο e-shop μπορούν να προστεθούν δεκάδες ή και εκατοντάδες λειτουργίες ή εργαλεία. Ας δούμε αναλυτικά, πως να κάνετε το e-shop σας λειτουργικό!

1.Εύκολη διαχείριση

Δημιουργείστε ένα απλό και ξεκούραστο στο μάτι design, αλλά κυρίως εύχρηστο όσον αφορά τη διαχείριση των παραγγελιών και τη διαχείριση του περιεχομένου. Να το ενημερώνετε συχνά με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, έτσι ώστε ο καταναλωτής να προχωρήσει στην τελική αγορά του προϊόντος. Γι’ αυτό τον λόγο, να επιλέξετε μια εύχρηστη και ευέλικτη πλατφόρμα που δεν θα χρειάζεται κάθε φορά την παρέμβαση του προγραμματιστή, αλλά θα μπορείτε και μόνοι σας να ενημερώνετε το περιεχόμενο, ύστερα από την ανάλογη εκπαίδευση.

2.Γρήγορο φόρτωμα

Φροντίστε ώστε το e-shop σας να φορτώνει γρήγορα, καθώς αυτό είναι βασική απαίτηση των πελατών σας, ενώ βοηθάει στην κατάταξη του e-shop σας στο Google. Σε πείραμα που έκανε η Amazon, είδε ότι για κάθε 1/10 του δευτερολέπτου καθυστέρησης που έβαζε στο φόρτωμα της σελίδας της, έχανε 0,7% από τις πωλήσεις της. Αυτό σημαίνει 7% πτώση τζίρου για κάθε 1 δευτερόλεπτο καθυστέρησης! Ο χρόνος που απαιτείται για να φορτώσει ένα e-shop, όπως και κάθε site, εξαρτάται από τον χρόνο που χρειάζεται ο server για να δημιουργήσει τη σελίδα και να ξεκινήσει να στέλνει τα στοιχεία της στον χρήστη, καθώς και από τον όγκο των στοιχείων που πρέπει να σταλούν στον browser του χρήστη για να λειτουργήσει η σελίδα. Αυτός ο χρόνος πρέπει να είναι λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Πριν προχωρήσετε στην τελική απόφαση για το e-shop που θα δημιουργήσετε, ζητείστε την συνδρομή μας για την κατασκευή ιστοσελίδων/ e-shop.

3.Φιλικό στις μηχανές αναζήτησης

Όταν λέμε ότι ένα e-shop πρέπει να είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης, εννοούμε ότι μπορεί να διαβαστεί και ταξινομηθεί από τις σημαντικότερες μηχανές αναζήτησης, όπως το Google. Εάν δεν το πετύχετε αυτό, θα παρατηρήσετε μειωμένη επισκεψιμότητα στο e-shop σας, άρα και λιγότερες πωλήσεις. Με τον όρο φιλικό, εννοούμε όλους αυτούς τους βασικούς κανόνες Οn-Site Search Engine Optimization (SEO), που αφορούν τη δομή των διευθύνσεων, τόσο για τις σελίδες των προϊόντων, όσο και για τις σελίδες των κατηγοριών, ρυθμίσεις που αποτρέπουν τη δημιουργία διπλού περιεχομένου ή ακόμη και την αυτοματοποιημένη παραγωγή ενημερωμένου XML Sitemap το οποίο θα διαβάζει η Google. Εάν σας ενδιαφέρει να βελτιώσετε την θέση σας στην μηχανή αναζήτησης της Google, ρωτήστε μας περισσότερα για τους παράγοντες του σωστού SEO.

4..Γρήγορη και έξυπνη αναζήτηση

Δημιουργήστε εντός του e-shop σας μια γρήγορη και έξυπνη αναζήτηση, που θα βοηθάει τον χρήστη να βρίσκει εύκολα το προϊόν που αναζητά.  Θα πρέπει να προσέξετε να δουλεύει με ελληνικά και greeklish, με τονισμένες λέξεις και χωρίς, με πληθυντικό και ενικό αριθμό, και κυρίως να φέρνει τα αποτελέσματα γρήγορα.

5.Google Αnalytics

Kρατήστε συνεχείς επαφή με τα στατιστικά στοιχεία του e-shop για να έχετε μια πλήρη και σαφή εικόνα της συμπεριφοράς των χρηστών στο site σας, αλλά κυρίως να γνωρίζετε ποιες κινήσεις marketing αποδίδουν, ποιες όχι και σε τι βαθμό. Υπάρχουν πολλά εργαλεία, που βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, με σημαντικότερο το Google Analytics, αφού θεωρείται η βάση στην οποία θα πρέπει να πατήσετε. Για παράδειγμα, μπορείτε να ελέγχετε τα δεδομένα πωλήσεων και ηλεκτρονικού εμπορίου, το Search Tracking ή το Event Tracking, δηλαδή τις σελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες του site σας. Ορίστε στο Google Analytics τους επιθυμητούς στόχους (παραγγελίες, επικοινωνίες, εγγραφές) ώστε να παρακολουθείτε το conversion rate (ποσοστό μετατροπής) για καθέναν από αυτούς.

6.Ολοκλήρωση παραγγελιών

Ένα από τα κρισιμότερα σημεία κάθε e-shop είναι το checkout, δηλαδή η διαδικασία όπου ολοκληρώνεται η παραγγελία. Είναι πολύ σημαντικό αυτή η διαδικασία να είναι απλή, εύκολη, και ξεκάθαρη για κάθε χρήστη. Οτιδήποτε τον μπερδεύει ή δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο μπορεί να τον αποτρέψει από την αγορά του προϊόντος. Επίσης, μην ξεχάσετε να παρέχετε όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους πληρωμής, όπως Αντικαταβολή, Παράδοση από το Χώρο σας, PayPal, Πιστωτική Κάρτα, Τραπεζική Κατάθεση κλπ.

7.Αυτοματοποίηση διαδικασιών

Συνδέστε το e-shop σας με το ERP σας (Σύστημα Ενδοεπιχειρησιακού Σχεδιασμού) ή το πρόγραμμα τιμολόγησης. Έτσι, οι παραγγελίες που έρχονται στο e-shop σας θα καταχωρούνται αυτόματα και στο ERP, τόσο τα στοιχεία του πελάτη, όσο και τα στοιχεία τη παραγγελίας. Με τον ίδιο τρόπο καταχωρείτε τα προϊόντα στο ERP και αυτόματα ενημερώνεται το e-shop. Επίσης, κάθε φορά που πωλείται κάποιο προϊόν από το φυσικό κατάστημα, αφαιρείται και από τα διαθέσιμα προϊόντα του e-shop. Τέλος, μπορείτε να συνδέσετε το e-shop σας με την εταιρεία Courier που πραγματοποιεί τις αποστολές των προϊόντων σας. Με τη διασύνδεση αυτή γλιτώνετε χρόνο και λάθη, καθώς τα στοιχεία των παραγγελιών που καταχωρούνται στο e-shop σας μετατρέπονται σε Voucher, το οποίο επικολλάτε πάνω στο προς αποστολή δέμα, χωρίς να πληκτρολογήσετε τίποτα. Η υλοποίηση της παραπάνω διασύνδεσης υπολογίζεται ότι μπορεί να βελτιώσει κατά 75% τον χρόνο που απαιτείται για την προετοιμασία των αποστολών. Επιπλέον, ο πελάτης ενημερώνεται με SMS για την αποστολή της παραγγελίας του και μπορεί να βλέπει online και μέσα από το κατάστημά σας την εξέλιξη της αποστολής, κάτι που αυξάνει την αξιοπιστία του e-shop σας κατακόρυφα.

8.Φιλικό προς κινητές συσκευές

Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για ένα λειτουργικό e-shop είναι να είναι φιλικό προς κινητές συσκευές, όπως tablet, iPhone ή Androids. Κι αυτό γιατί, όπως έχει αποδειχθεί από έρευνες, πάνω από 25% των χρηστών των site σερφάρουν από ταμπλέτες και κινητά, ενώ σε πολλά site αυτό το ποσοστό ξεπερνάει το 40%. Αυτό μπορείτε να το τσεκάρετε και μόνοι σας στο αντίστοιχο report του Google Analytics (Κοινό > Κινητά > Συσκευές). Η τεχνική που έχει επικρατήσει τα τελευταία είναι αυτή του responsive design, δηλαδή το site ή το e-shop να προσαρμόζεται αυτόματα στις διαστάσεις της οθόνης του χρήστη.

9.E-mail Marketing (Newsletter)

Ποτέ όμως η δημιουργία ενός άψογου e-shop δεν είναι αρκετή για να βοηθήσετε τα προϊόντα σας να πουλήσουν από μόνα τους.  Στα περισσότερα πετυχημένα e-shop, το Εmail Μarketing είναι ένα βασικό κανάλι δημιουργίας πωλήσεων. Το κόστος / όφελος που προκύπτει από την αποστολή ενημερωτικών email (newsletter) είναι τόσο μεγάλος που δεν μπορεί να εκτιμηθεί εύκολα. Υπάρχουν πολλά σημεία τα οποία πρέπει να προσέξτε όταν αξιοποιήσετε αυτή την υπηρεσία, μεταξύ των οποίων: ηθικό τρόπο αποστολής email κι όχι spam emails, εύκολη σύνταξη και αποστολή των email,  αυτοματοποιημένη δημιουργία λιστών για πιο στοχευμένο e-mail marketing, αυτοματοποιημένη αφαίρεση από τις λίστες των email που δηλώνουν ότι δεν θέλουν να λαμβάνουν ενημερωτικά newsletters, κ.ά. Και το πιο σημαντικό είναι ότι όλα αυτά θα μπορείτε να τα μετρήσετε και να τα αναλύσετε μέσω των στατιστικών στοιχείων της Email Marketing πλατφόρμας ή του Google Analytics. Μάθετε περισσότερα γιατί να επιλέξετε το Εmail Marketing.

10. Social Media Marketing

Πολλοί από εσάς χρησιμοποιείτε τα social media για προσωπική χρήση ή για την επιχείρησή σας αποσπασματικά, αλλά λίγοι έχετε κατανοήσει απόλυτα ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest, YouTube κτλ.) ανάλογα και με το αντικείμενο του e-shop σας, μπορούν να είναι άλλη μια σημαντική πηγή πωλήσεων, αλλά και εργαλείο ενδυνάμωσης του brand σας. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ο πιο σύγχρονος και οικονομικός τρόπος για να προωθήσετε τα προϊόντα σου σε στοχευμένο κοινό, αλλά πρέπει να το κάνετε σωστά, επειδή τα εργαλεία εξελίσσονται συνεχώς και αναπτύσσονται συνεχώς νέοι τρόποι προώθησης ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής. Μάθετε περισσότερα για το Social Media Marketing κι ελάτε να σχεδιάζουμε μαζί το  marketing plan της επιχείρησή σας.

11.Google Adwords

Aφού προβείτε σε όλες τις παραπάνω ενέργειες και η επιχείρησή σας αποκτήσει το branding που επιθυμούσατε, φθάνει και η ώριμη εποχή να προχωρήσετε σε Google Adwords. Tα Google Analytics θα σας βοηθήσουν να έχετε την πλήρη εικόνα σχετικά με την αλληλεπίδραση των χρηστών με το website σας: με ποιον τρόπο σας αναζητούν, ποιες σελίδες του website σας αποδίδουν καλύτερα, ποια προϊόντα σας οδηγούν πιο εύκολα σε online πωλήσεις, έτσι αυτομάτως είναι πιο εύκολο να στοχεύσετε στο κοινό που θα διαφημιστείτε. Μην ξεχνάτε, εξάλλου, ότι οι χρήστες που αναζητούν προϊόντα στο Google, είναι στοχευμένο κοινό, το οποίο ξέρει τι ψάχνει κι αυτό φαίνεται από τις λέξεις κλειδιά. Μάθετε περισσότερα για την υπηρεσία Google Adwords.

12.Επαγγελματικό graphic design / φωτογράφιση

Όλα τα παραπάνω θα σας αποδώσουν ακόμα περισσότερο αν συνοδεύονται από επαγγελματικό graphic design, αλλά και μια επαγγελματική φωτογράφηση των προϊόντων. Μην ξεχνάτε ότι η εικόνα είναι αυτή που μετράει στην πρώτη επαφή με τον καταναλωτή, άρα θα πρέπει να κάνουμε το προϊόν μας πιο θελκτικό. Όσο καλά κι αν περιγράφετε τα προϊόντα σας στο e-shop, η ωραία παρουσίαση είναι αυτή που αυξήσει το κύρος και θα πείσει τον καταναλωτή να το προσθέσει στο καλάθι. Στην Followed, μπορούμε να δημιουργήσουμε για εσάς επαγγελματικό σχεδιασμό της εταιρικής σας ταυτότητας ή να σας βοηθήσουμε να υλοποιήσετε μια επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντων σας ή της επιχείρησής σας, που θα αναδείξει ακόμη περισσότερο την αξία τους. Συμπληρώστε την Αίτηση Συνεργασίας και πείτε μας τις ανάγκες σας.

 

, , , ,

Συνεχίζοντας τη χρήση του website, συμφωνείτε με την πολιτική cookies. περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close