Μάρτιος 22, 2016 Followed.gr

O ρόλος των social media στην μόδα

Την τελευταία δεκαετία, ο ρόλος των social media στην μόδα είναι καθοριστικός, καθώς οι άνθρωποι επικοινωνούν και μοιράζονται συνεχώς πληροφορίες που αφορούν τις νέες τάσεις της μόδας στην χώρα τους, αλλά και παγκοσμίως. Μια συζήτηση μετατρέπεται πλέον σε ένα οριοθετημένο πλαίσιο των 140 λέξεων, κάνοντας έτσι την αποστολή e-mail να μοιάζει απαρχαιωμένο μέσο επικοινωνίας. Ή ακόμη καλύτερα, τα fashion editorials περιορίζονται σε ένα απλό post, δίνοντας στον χρήστη τις πληροφορίες που χρειάζεται για ένα καινούριο προϊόν ή όλα τα νέα trends. Παρόλο που οι επιχειρήσεις λιανικής στο τομέα της ένδυσης και της ομορφιάς καθυστέρησαν να μπουν στον ψηφιακό κόσμο, σε σχέση με άλλους τομείς, ωστόσο δεν άργησαν να δουν τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει. Μικρά ή μεγάλα fashion brands αξιοποιούν καθημερινά την δύναμη του digital marketing, τόσο για το brand awareness, όσο και για την αύξηση των πωλήσεων. Ο ρόλος των social media στην μόδα είναι πλέον αναμφισβήτητος, ενώ η δύναμή τους έχει ξεπεράσει το επίπεδο της απλής παρουσίας και συναγωνίζεται αυτό της εικόνας και της ποιότητας. Ας δούμε παρακάτω πως τα social media μπορούν να επηρεάσουν δραστικά την εξέλιξη της επιχείρησή σας, αν αυτή ανήκει στον χώρο της μόδας και της ομορφιάς.

Facebook

To Facebook εξακολουθεί να είναι η νο.1 πλατφόρμα που οδηγεί το κοινό στις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων, αφού έχει αποδειχτεί πως οι χρήστες πρώτα επισκέπτονται τη σελίδα ενός brand στο Facebook, για να καταλήξουν τελικά αν το περιεχόμενο είναι ενδιαφέρον για εκείνους, στο επίσημο website. Με το αγοραστικό κοινό να είναι μεγάλο και τη διάθεση για διάδραση στα κοινωνικά δίκτυα ακόμα μεγαλύτερη, το Facebook φαίνεται να είναι απαραίτητο εργαλείο για κάθε επιχείρηση στο χώρο της μόδας και της ομορφιάς. Μια τέτοια επιχείρηση, μπορεί να το χρησιμοποιήσει με πολλούς τρόπους:

  • Για ενημέρωση με εικόνα και βίντεο (events, περίοδος προσφορών, πληροφορίες προιόντων)
  • Για επικοινωνία και αποδοχή feedback απο τους followers της σελίδας μέσω των δημόσιων comments ή των reviews
  • Για διαφήμιση των προιόντων ή της ίδιας της επιχείρησης με στόχο την αύξηση των πωλήσεων με budget που εσείς θα καθορίζετε κάθε φορά.

Μια σημαντική δυνατότητα που δίνει το Facebook σε σχέση με άλλα social media είναι η δημιουργία φωτογραφικών άλμπουμ, δημιουργώντας έτσι έναν διαθέσιμο online κατάλογο στη σελίδα του brand για κάθε επισκέπτη, ώστε να ενημερωθεί σχετικά με τις νέες collection, τα προϊόντα προσφοράς, τα trends και οτιδήποτε τον ενδιαφέρει. Προσοχή όμως, δεδομένου του τεράστιου ανταγωνισμού και στον χώρο το social media  είναι καλό να δημοσιεύουμε αυθεντικό υλικό και ποιοτικό που αναδεικνύει τα προϊόντα μας και θα τα κάνει να ξεχωρίσουν μέσα στο διαδίκτυο.

Instagram

To Ιnstagram είναι το κοινωνικό δίκτυο που έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ανάμεσα στα υπόλοιπα social media. Στις επιχειρήσεις μόδας και ομορφιάς, φαίνεται να είναι το πιο δημοφιλές, αφού το engagement και η αλληλεπίδραση μεταξύ των brands και των followers είναι μεγαλύτερα απο κάθε άλλο μέσο. Οι instagrammers δεν είναι μόνο χρήστες των social media, αλλά και ενεργητικοί καταναλωτές, ψάχνοντας στα προφίλ των fashion και beauty brands τα προϊόντα που θα τους τραβήξουν τη προσοχή. Οι επιχειρήσεις αυτού του τομέα μπορούν και χρειάζεται να εκμεταλλευτούν τη δυναμική του Ιnstagram, δημοσιεύοντας όσο περισσότερο οπτικό υλικό είναι διαθέσιμο για να ενισχύσουν την εικόνα του brand.
Για κάθε επιχείρηση μόδας ή ομορφιάς, το Instagram είναι το κατάλληλο περιβάλλον για:

  • να δημοσιευθεί backstage φωτογραφικό υλικό
  • να διαδώσει το brand μέσω των δυναμικών hashtags
  • videos – από τις φωτογραφίσεις των collections μέχρι makeup tutorials
  • events
  • φωτογραφίες προϊόντων εστιασμένες στη λεπτομέρεια
  • lifestyle περιεχόμενο, που αναπαριστά με οπτικά μέσα την «ιστορία» και τη φιλοσοφία του brand

Ο καταναλωτής ενδιαφέρεται να μάθει πώς τα προιόντα κάθε επιχείρησης μπορούν να ενταχθούν στη καθημερινότητα και τη ζωή του και στο Ιnstagram  μπορεί να το δει μέσα από εικόνες! Χρησιμοποιήστε περιεχόμενο εμπνευσμένο από τη καθημερινότητα και το τρόπο ζωής, σενάρια και ανθρώπους, έτσι ώστε ο κάθε χρήστης να μπορεί ρίχνοντας μια ματιά στο περιεχόμενο σας στο Instagram να φανταστεί πως μπορεί αυτό το ζευγάρι σκουλαρίκια να δείχνει σε ένα ραντεβού ή πως ένα έντονο χρώμα κραγιόν μπορεί να αλλάξει τόσο την εμφάνιση, όσο και τη διάθεση. Αυτή η εικόνα με τη σειρά του θα τον οδηγήσει ευκολότερα στο online store ή το φυσικό σας κατάστημα. Και μην ξεχνάτε, όλοι αυτοί οι followers βρίσκονται παντού στον κόσμο, άρα ίσως χωρίς καν να το έχετε συνειδητοποιήσει βρίσκεστε ήδη στην παγκόσμια αγορά.

Twitter

Το Τwitter είναι το πλέον χρήσιμο social media εργαλείο τόσο για την εξυπηρέτηση των πελατών/followers σας, όσο και για τη διάδραση μεταξύ της επιχείρησης και εκείνων. Αποτελεί το περιβάλλον που χρειάζεται κάθε fashion ή beauty brand για να ξεκινήσει «συζητήσεις» και να ανταλλάξει απόψεις και εμπειρίες με τον κάθε καταναλωτή μέσω των retweets και replies. Όσο πιο ενεργή θέση έχει η επιχείρηση στην επικιονωνία, τόσο πιο δημοφιλής αποδεικνύεται πως ειναι απο τα στατιστικά. Αν το brand σας σχετίζεται με αυτό τον τομέα, το Τwitter είναι απαραίτητο για τους εξής λόγους:

  • Αποτελεί το πιο γρήγορο και άμεσο τρόπο επικοινωνίας ανάμεσα σε brand και followers σε σχέση με τα υπολοιπα social media
  • Ως περιβάλλον είναι ευνοϊκό σε μεγαλύτερο αριθμό δημοσιεύσεων σε σχέση με άλλα κοινωνικά δίκτυα –στην περίπτωση που θέλετε να κάνετε συχνά updates στο προφίλ σας και να μοιράζεστε περισσότερο υλικό
  • Βοηθά την επιχείρηση σας να συνδεθεί μέσω των hashtags με τα άτομα που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τη φιλοσοφία που εσείς προωθείτε, γεγονός που κάνει το προφίλ σας πιο searchable
  • Είναι το κοινωνικό δίκτυο στο οποίο βρίσκεται μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων μόδας και ομορφιάς και πολλοί ενδιαφερόμενοι χρήστες το χρησιμοποιούν για να κάνουν online έρευνα αγοράς

Pinterest

Όπως το Ιnstagram, έτσι και το Pinterest είναι το κοινωνικό δίκτυο που θα χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση στον τομέα της ομορφιάς και της μόδας. Αυτό οφείλεται στην ποικιλία σε οπτικό υλικό που διαθέτει ένα fashion/beauty brand και την επένδυση που κάνει στην εικόνα και τη καλαισθησία του, τα οποία προσπαθεί να προβάλλει μέσα απο τους διαφορετικούς «πίνακες» που συνθέτει στο προφίλ του. Το Pinterest δε χρησιμοποιείται μόνο ως πηγή έμπνευσης για τους χρήστες του, αλλά και ως κατεύθυνση για το website της επιχείρησης με σκοπό, φυσικά, την αγορά κάποιου προϊόντος.

Έτσι, θα χρειαστείτε το Pinterest για τους παρακάτω λόγους:

  • Όταν ο χρήστης ψάχνει για έμπνευση συχνά επιλέγει φωτογραφίες (pins, στηv γλώσσα του Pinterest) με τις οποίες ταυτίζεται. Η ταύτιση οδηγεί στην επιλογή και η επιλογή οδηγεί συχνά στην αγορά
  • Μεγάλο μέρος των χρηστών αυτής της πλατφόρμας τη χρησιμοποιούν για να κάνουν τη δική τους έρευνα αγοράς
  • Τα στατιστικά του συγκεκριμένου social media εργαλείου έχουν δείξει πως οι χρήστες που επισκέπτονται μια φορά κάποιο προφιλ ή πίνακα που τους τραβήξει το ενδιαφέρον, συνήθως επιστρέφουν συχνά ψάχνοντας για νεα pins
  • Οι «πίνακες» δε σας περιορίζουν σχετικά με το περιεχόμενο. Μπορείτε να φτιάξετε πίνακες με τις νέες ή παλιότερες συλλογές σας, πίνακες με τάσεις και outfit ιδέες, πίνακες με διαφημιστικές καμπάνιες ή συνεργασίες με άλλα brands ή δημόσια πρόσωπα και γενικότερα να κινηθείτε στη γραμμή που επιθυμείτε και ταιριάζει στο brand σας όντες όσο πιο δημιουργικοί θέλετε. Το μυστικό για τη σύνθεση ενός επιτυχημένου πίνακα είναι η οργάνωση, ενώ η προσθήκη links εξυπηρετεί στην άμεση σύνδεση του Pinterest προφίλ σας με το website και τα προϊόντα σας

 ΥouTube

Αν η εικόνα τραβάει τη προσοχή στο ψηφιακό κόσμο, τα videos είναι αυτά των οποίων η επιτυχία στο χώρο του ίντερνετ έχει συνεχή ανοδική πορεία. Για τις επιχειρήσεις μόδας και ομορφιάς το video είναι απαραίτητο εργαλείο για να συνδεθεί με το καταναλωτή και να δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης που οδηγούν σε αυξημένη διάδραση και φυσικά άνοδο των πωλήσεων. Μέσα στην απρόσωπη φύση του διαδικτύου, η πιο προσωπική επαφή μέσω live video είναι ικανή να τραβήξει περισσότερη προσοχή και μεγαλύτερο κοινό. Αν θέλετε να προωθήσετε το δικό σας fashion ή beauty brand στα social media, θα χρειαστείτε το YouΤube για τους εξής λόγους:

  • Μέσω των videos μπορείτε να κάνετε λεπτομερή παρουσίαση των προιόντων και της φιλοσοφίας σας
  • Το YouΤube σας επιτρέπει να φτιάξετε διαφορετικά είδη videos, είτε αφορούν προϊόντα, διαφημιστικά spots, παρουσίαση νέας συλλογής, tutorials, behind-the-scenes videos
  • Μέσω του YouΤube μοιράζεστε εύκολα τις συνεργασίες σας με δημόσια πρόσωπα, με άλλα brands και fashion/beauty bloggers, οι οποίοι έχουν τη δική τους απήχηση και σαφώς επηρεάζουν τη δημοτικότητα του brand και των προϊόντων σας μέσω των δικών τους reviews
  • Στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο μπορεί κάθε επιχείρηση να διαθέσει ένα μεγάλο όγκο πληροφοριών σχετικά με την εταιρεία, το website, νέα, παρουσιάσεις προιόντων, σχόλια και reviews τόσο των χρηστών στα σχόλια, όσο και των bloggers και όλα αυτά που χρειάζεται ο σημερινός ενεργητικός καταναλωτής

Είναι φανερό, λοιπόν, ότι με τη λίστα των social media να μεγαλώνει διαρκώς και ένα νέο «must» να παρουσιάζεται κάθε μήνα, οι επιχειρήσεις – ειδικά αυτές που δραστηριοποιούνται  στο χώρο της μόδας και της ομορφιάς-  δε μπορούν να μείνουν εκτός πραγματικότητας.  Ο νέος καταναλωτής θέλει να ακουστεί κι εσείς με τη σειρά σας πρέπει να τον γνωρίσετε μέσω της social media strategy που θα ακολουθήσετε και τελικά να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του επιλέγοντας εκείνες της διαδικτυακές πλατφόρμες που ταιριάζουν περισσότερο στις ανάγκες της επιχείρησης σας.

Αν δε ξέρετε το τρόπο, συμπληρώστε την αίτηση συνεργασίας τα στοιχεία της εταιρείας και τους στόχους σας, κι εμείς θα σας βοηθήσουμε να επιλέξετε μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική για την επιχείρηση σας, ανάλογα με τις ανάγκες σας.

 

, , ,

By continuing to use this website, you agree to our cookies policy. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close