Ιούνιος 6, 2016 Followed.gr

Ο ρόλος των social media στην εστίαση

Πόσο χρήσιμα είναι τα social media στην εστίαση; Υπάρχει το κατάλληλο κοινωνικό δίκτυο για να προωθήσετε το μάρκετινγκ του εστιατορίου ή του café-bar; Εάν θέλετε να μάθετε ποιος είναι ο ρόλος των social media στην εστίαση, το άρθρο αυτό έρχεται να λύσει κάποιες από τις απορίες σας.

Αν και οι περισσότεροι επιχειρηματίες εστίασης μέχρι τώρα θεωρούσαν περιττό να ασχοληθούν με το κοινωνικό προφίλ τους στο διαδίκτυο, πλέον ανακαλύπτουν πως τα social media έχουν την δύναμη που χρειάζονται για να μιλήσουν, να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και επικοινωνήσουν με το πραγματικό κοινό τους. Φανταστείτε ότι πριν από λίγα χρόνια η κύρια πηγή ενημέρωσης για το που θα πάμε να φάμε και να διασκεδάσουμε ήταν το mouth-to-mouth ή οι παραδοσιακοί τρόποι διαφήμισης, περιοδικά, τηλεοπτικά μέσα κλπ. Στην εποχή του διαδικτύου, όμως, η εύκολη πρόσβαση σε δεκάδες κοινωνικά δίκτυα μας δίνει σε όλους μας εύκολη πρόσβαση για να ψάξουμε την πληροφορία που θέλουμε.

Ακολουθώντας την παρακάτω λίστα κοινωνικών δικτύων θα μπορέσετε να καταλάβετε σε ποια κατηγορία ανήκει η επιχείρησή σας και ποιο είναι αυτό το κοινωνικό δίκτυο που θα βοηθήσει την αναγνωρισιμότητα της αλλά και στην επικοινωνία με το κοινό σας.

Facebook

To Facebook συνεχίζει να αποτελεί το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Ως γνωστόν, αν δεν είσαι στο Facebook δεν είσαι πουθενά… Το B2C μάρκετινγ στο Facebook αποδεικνύεται πιο αποτελεσματικό καθώς μπορείτε να προωθήσετε άμεσα τα πιάτα του μενού σας, τα event που διοργανώνετε κι όλες τις υπηρεσίες σας, πχ. delivery, online παραγγελίες. Αν πάλι ασχολείστε με B2B μπορείτε να συντηρείτε μία σελίδα και να ανεβάζετε ενημερώσεις και νέα που αφορούν το επιχειρηματικό σας κοινό. Ζητείστε από τους υποψήφιους συνεργάτες σας να τους δειγματίσετε τα προϊόντα σας ή δημιουργήστε περιεχόμενο με ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τις ανάγκες τους. Για παράδειγμα αν είστε ένα μια μικρή εταιρεία catering σε επαρχιακή πόλη, μπορείτε να διαφημιστείτε στο κατάλληλο κοινό της περιοχής σας, οι οποίοι πιθανόν ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τις υπηρεσίες σας.

Twitter

Το Twitter απαιτεί συχνή ενημέρωση με σύντομες πληροφορίες για τους καταναλωτές. Δώστε σύντομες, ενδιαφέρουσες πληροφορίες για ότι αφορά το εστιατόριο ή το café- bar και την παροχή των υπηρεσιών σας και αξιοποιήστε την δύναμη της φωτογραφίας για να ενισχύσετε τα tweet σας. Ειδικά αν έχετε και website μπορείτε να στέλνετε traffic στην ιστοσελίδα σας με τον πιο σύντομο τρόπο. Όσοι δραστηριοποιείστε στο εξωτερικό, στις εξαγωγές ή σας ενδιαφέρει το άνοιγμα αγορών καλό είναι να το αξιοποιήσετε άμεσα καθώς είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο και δημοφιλές μέσο!

Google Business

Το Google Business είναι η εξελεγμένη μορφή του Google+ και αφορά αποκλειστικά επιχειρήσεις κι όχι πρόσωπα. Λειτουργεί με ενημερώσεις περιεχομένου όπως και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα αλλά υπερέχει μεταξύ άλλων καθώς αποτελεί κοινωνικό δίκτυο της Google κι ακόμη κι αν δεν έχετε ιστοσελίδα η Google σας δίνει έξτρα πόντους όταν κάποιος σας ψάχνει με το όνομά σας ή τον επαγγελματικό τομέα που δραστηριοποιείστε. Έτσι σε μια αναζήτηση για παράδειγμα «εστιατόριο καραβάκι θεσσαλονίκη» εμφανίζεστε στα πρώτα αποτελέσματα και ο χρήστης έχει άμεση πρόσβαση στις φωτογραφίες και τις ενημερώσεις σας.

Tripadvisor

Το σημαντικότερο ίσως κοινωνικό δίκτυο για τους χώρους εστίασης είναι το Tripadvisor,  το κατεξοχήν κοινωνικό δίκτυο με κριτικές πελατών. Όλοι έχουμε επισκεφθεί ένα εστιατόριο και σπεύσαμε να γράψουμε μια κριτική για το φαγητό που γευτήκαμε ή την εξυπηρέτηση που δεχτήκαμε. Οι χρήστες συνηθίζουν να γράφουν αναλυτικά την εμπειρία τους είτε είναι θετική είτε αρνητική και στην ουσία είναι αυτοί που πληροφορούν τους επόμενους πελάτες σας για αυτό που θα αντικρύσουν. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να απαντάτε πάντα στις κριτικές των πελατών σας, κυρίως στις αρνητικές όχι για να δικαιολογηθείτε αλλά γιατί το feedback είναι αυτό που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις υπηρεσίες. Προσοχή, όμως, μην απαντάτε εν βρασμό ψυχής στις κακές κριτικές, κι αν είστε συναισθηματικά δεμένοι με την ίσως οικογενειακή επιχείρησή σας, ένας επαγγελματίας όπως εμείς θα σας δείξουμε τον σωστό τρόπο.

Instagram

Η στιγμή της απόλαυσης ενός φαγητού, ενός φανταστικού κοκτέιλ ή ενός πανέμορφου γραφικού εστιατορίου με όμορφη θέα μπορεί σίγουρα να αποτυπωθεί με τις όμορφες φωτογραφίες του Instagram. Εξάλλου, ονομάστηκε έτσι για αυτόν ακριβώς τον λόγο, επειδή μπορεί να αποτυπώσει την στιγμή. Και μάλιστα οι χρήστες του από την πρώτη στιγμή αγάπησαν το θέμα «φαγητό» και ξεκίνησαν να φωτογραφίζουν ότι τρώνε στα εστιατόρια και στα fast food resto που επισκέπτονταν. Αυτή την στιγμή τα hashtags #food και #foodporn έχουν πάνω από 90 εκατομμύρια δημοσιεύσεις και με την δυνατότητα να δουν την φωτογραφία σου όλο και περισσότεροι χρήστες παγκοσμίως. Οι ενεργοποίηση των διαφημίσεων και η συνεργασία με το Facebook έχει δώσει πολύ μεγάλη δυναμική στο Instagram αυξάνοντας ταυτόχρονα και τις επιχειρήσεις να θέλουν να μπουν στο παιχνίδι να πουν την δική τους ιστορία μέσα από τις φωτογραφίες τους.

YouTube

Το ΥοuTube είναι αδιαμφισβήτητα ένα πολύ δυνατό κοινωνικό δίκτυο αφού έχει να κάνει με την εικόνα. Σίγουρα χρειάζεται να επενδύσετε αρκετά χρήματα για να δημιουργήσετε επαγγελματικά βίντεο, αλλά το μόνο σίγουρο είναι με αυτό τον τρόπο θα πετύχετε καλύτερο branding. Φανταστείτε τον μελλοντικό πελάτη σας να μπορεί να δει ένα ολιγόλεπτο βίντεο περιήγησης του χώρου που θα επισκεφθεί ή τον σεφ σας να μαγειρεύει μπροστά στην κάμερα μία από τις σπεσιαλιτέ του εστιατορίου σας. Η αναγνωρισιμότητα με αυτόν τον τρόπο είναι σχεδόν δεδομένη. Από την άλλη, όταν θα δημιουργήσετε αυτό το υλικό θα μπορείτε να το προωθήσετε και στα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα και το αποτέλεσμα της διάδρασης με το κοινό θα είναι το ίδιο επιτυχημένη.

Όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποδώσουν θέλουν σοβαρή εργασία. Ο ρόλος των social media στην εστίαση έχει αποδειχθεί αποτελεσματικός, αλλά χρειάζεται καθημερινή ενημέρωση και ποιοτικό περιεχόμενο για να μπορέσετε να ξεχωρίσετε μέσα στον ανταγωνισμό. Ένα προφίλ σε ένα από τα παραπάνω κοινωνικά δίκτυα δεν θα σας λύσει τα προβλήματα πωλήσεων του εστιατορίου σας, αλλά σίγουρα θα σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας, παλιούς και νέους.

Αν η επιχείρηση σας ανήκει στον τουριστικό κλάδο και πιστεύετε ότι η παρουσία σας στο διαδίκτυο χρειάζεται να ενισχυθεί,  συμπληρώστε την αίτηση συνεργασίας  κι εμείς θα σας βοηθήσουμε να επιλέξετε μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική για την επιχείρηση σας, ανάλογα με τις ανάγκες σας.

, , , ,

By continuing to use this website, you agree to our cookies policy. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close