Δεκέμβριος 19, 2015 Followed.gr

Google AdWords VS Facebook Ads: Ποια διαφήμιση να διαλέξω;

Αν ανήκετε στις επιχειρήσεις που τρέχετε κάποια διαφημιστική καμπάνια στο διαδίκτυο ή είστε ένας marketeer με δίλημμα, για το καλό του πελάτη σας, αυτό το άρθρο θα προσπαθήσει να ξεδιαλύνει την σκέψη σας. Facebook Ads VS Google AdWords; Και οι δύο διαφημιστικές υπηρεσίες είναι γνωστές και μέχρι στιγμής οι πιο αποτελεσματικές στον χώρο του digital marketing. Όμως, για να αναλύσουμε τις διαφορές μεταξύ τους, με στόχο να έχουν οι καμπάνιες μας την καλύτερη δυνατή απόδοση, θα πρέπει να κατανοήσουμε τις έννοιες «ενεργητικός χρήστης», «παθητικός χρήστης».
Ως ενεργητικός χαρακτηρίζεται ο χρήστης που αναζητεί αυτό που εσείς προσφέρετε. Ξέρει ήδη τι θέλει και αναζητά εταιρίες που το προσφέρουν. Ως παθητικός χαρακτηρίζεται ο χρήστης, τον οποίο μια επιχείρηση ή το τμήμα marketing θεωρεί ιδανικό πελάτη. Ο χρήστης αυτός δεν έχει νιώσει την ανάγκη να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και μάλιστα μπορεί να μην γνωρίζει καν την ύπαρξή σας στην αγορά.
Αφού εντοπίσετε σε ποιο είδος χρήστη απευθύνεστε, τότε χτίστε την διαφημιστική καμπάνια σας στο ανάλογο μέσο.

Google Adwords για τους ενεργητικούς χρήστες

Ο ενεργητικός χρήστης εξυπηρετείται διαφημιστικά σχεδόν αποκλειστικά από το Google AdWords και τα αποτελέσματα που βρίσκει στην μηχανή αναζήτησης Google. Έτσι καθορίζει και τις λέξεις- κλειδιά (keywords) που θα πληκτρολογήσει για να βρει αυτό που ζητάει. Αν η διαφήμισή μας είναι καλογραμμένη, η σελίδα προσγείωσης παραδίδει το μήνυμα και η παρουσία μας ως επιχείρηση αξιοπρεπής, τότε είναι πολύ πιθανό ο χρήστης αυτός να μας αγοράσει και να μετατραπεί σε εν δυνάμει πελάτη. Για να φτάσουμε εκεί θα χρειαστείτε μια καλοστημένη ιστοσελίδα ή e-shop και μια στρατηγική marketing. Όσο πιο συνηθισμένο είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας, τόσο πιο μεγάλος ο ανταγωνισμός και μαζί με αυτόν και το κόστος CPC που θα κληθείτε να πληρώσετε στο Google AdWords. Ακόμη κι αν η διαφήμισή σας στο Google AdWords δείχνει να είναι πολύ στοχευόμενη αφού απευθύνετε στον ενεργητικό χρήστη, αυτός δεν αγοράζει αμέσως και συνήθως κάνει έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο. Γι’ αυτό τον λόγο συνίσταται να τρέξετε παράλληλες καμπάνιες retargeting στο Google AdWords, Display Network (τα συνεργαζόμενα με την Google sites που δείχνουν διαφημίσεις με banners) και Facebook Ads για να ενισχύσετε το brand awareness και να ωθήσετε τον χρήστη να ολοκληρώσει την αγορά του από την δική σας επιχείρηση.
Το μειονέκτημα των διαφημίσεων στην Google είναι, για πολλές επιχειρήσεις, το υψηλό κόστος. Το κόστος του κλικ φτάνει τα 2 ευρώ ή και παραπάνω. Άρα, θα πρέπει να έχουμε 100 επισκέψεις στο site μας για να αποκτήσουμε 1 – 1,5 πελάτες, πρέπει πρώτα να επενδύσουμε τουλάχιστον 200 ευρώ (σε περίπτωση που το κόστος για κάθε κλικ στην διαφήμισή μας είναι 2 ευρώ). Εδώ λοιπόν το ερώτημα είναι τι περιθώριο κέρδους έχουμε ώστε να αποφασίσουμε αν αξίζει να κάνουμε την επένδυση.
Στη Google η στόχευση γίνεται κυρίως βάσει IP διεύθυνσης. Η χαρτογράφηση των IP στην Ελλάδα δεν είναι αξιόπιστη κι έτσι οι καμπάνιες που τρέχουν στο δίκτυο της Google δεν έχουν εγγυημένη γεωγραφική στόχευση. Αν και η Google υποστηρίζει ότι δουλεύει πολύ για να βελτιώσει το κομμάτι της γεωγραφικής στόχευσης. Αυτό θα αλλάζει συνεχώς προς το καλύτερο μέσω της χρήσης των κινητών μας τηλεφώνων, όπου η τοποθεσία μας εντοπίζεται με μεγάλη ακρίβεια μέσω του GPS.


Facebook Ads για τους παθητικούς χρήστες

Εδώ οι καταστάσεις διαφοροποιούνται, καθώς ο παθητικός χρήστης εξυπηρετείται διαφημιστικά τόσο από τις Facebook Ads όσο και από το Google AdWords Display Network. Μόνο αν η στόχευσή σας είναι ποιοτική, το μήνυμά σας ξεκάθαρο και δελεαστικό, τότε μπορεί να δημιουργήσει ανάγκες και πιθανόν να μετατρέψει τον παθητικό χρήστη σε αγοραστή. Η αξία της παθητικής διαφήμισης έρχεται από την στόχευση των διαφημίσεων. Γι’ αυτό, αν ανατρέξει κανείς ακόμη και στα πιο παλιά μοντέλα διαφήμισης, πχ. περιοδικά, θα καταλάβει ότι αξίζει να διαφημιστείς σε media και targets groups που πιθανόν να ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Για παράδειγμα, αν έχετε ένα κατάστημα καλλυντικών, το κοινό σας είναι σίγουρα οι γυναίκες με ενδιαφέροντα την ομορφιά και την προσωπική περιποίηση. Οπότε, στο παρελθόν, μάλλον θα αποφεύγατε να προβληθείτε σε μια αθλητική εφημερίδα.

Σε αυτή την περίπτωση της παθητικής διαφήμισης, το Facebook υπερτερεί με μεγάλη διαφορά έναντι άλλου media. Στην εποχή των social media, αποκτήσαμε εργαλεία που μας επιτρέπουν να στοχοποιούμε κατηγορίες χρηστών με μεγάλη ακρίβεια, όπως για παράδειγμα μητέρες 25 – 45 που κατοικούν στην Κατερίνη και ασχολούνται με τον μητρικό θηλασμό. Προσπαθώντας να σας αναλύσω λίγο περισσότερο τον αλγόριθμο των Facebook Αds, το target group ορίζεται σύμφωνα με ενδιαφέροντά των χρηστών, τα  likes τους σε διάφορες σελίδες, το περιεχόμενο που δημοσιεύουν, αλλά και από την δραστηριότητά τους στο υπόλοιπο διαδίκτυο!

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι δημοφιλείς Facebook Αds δίνουν την δυνατότητα να στοχεύσετε με βάση τα παρακάτω: α) δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, φύλλο, μορφωτικό επίπεδο), β) γεωγραφικά στοιχεία (χώρα, πόλη, περιοχή αλλά και περιοχή με επίκεντρο το κατάστημά μας και ακτίνα όση εμείς ορίσουμε), γ) σημαντικά γεγονότα και καταστάσεις ζωής: γονείς με παιδιά συγκεκριμένης ηλικίας, αρραβωνιασμένους, παντρεμένους, ανθρώπους που έχουν κάποια επέτειο ή γενέθλια, δ) θέσεις εργασίας (π.χ. διευθυντής πωλήσεων), εταιρεία (π.χ. εργαζόμενοι στην Coca Cola) ή και κλάδο (π.χ. εργαζόμενοι σε μια φαρμακοβιομηχανία), ε) ενδιαφέροντα και ανταγωνισμός (δηλ. ανθρώπους οι οποίοι μέσα από την δραστηριοποίηση στο κοινωνικό δίκτυο Facebook δείχνουν ενδιαφέρον σε προϊόντα ή υπηρεσίες), ζ) custom audiences, δηλαδή μπορούμε να επιλέξουμε να δείχνουμε τις διαφημίσεις μας στο Facebook σε ανθρώπους των οποίων έχουμε ήδη το τηλέφωνο ή το email ή ακόμη πιο στοχευόμενα, να «καταγράφουμε» όσους μπαίνουν στο site μας και να τους δείχνουμε την διαφήμισή μας όταν βρίσκονται στο Facebook (remarketing), η) look alike audiences, όπου εδώ το Facebook μας βοηθά να εντοπίσουμε ανθρώπους που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τα  custom audiences που εξετάσαμε παραπάνω ώστε να δείξουμε την διαφήμισή μας σε περισσότερους πιθανούς πελάτες μας.

Ακόμη ένα από τα πλεονεκτήματα των Facebook Ads είναι πιο φθηνές στην χρέωση ανά κλικ. Επίσης είναι πιο αποτελεσματικές στο click through rate, στο ποσοστό δηλαδή όσων κάνουν κλικ την διαφήμιση σε σχέση με το πόσοι την είδαν. Βέβαια, οι συνεχείς αλλαγές στο Facebook, μας έδειξαν πρόσφατα ότι το κόστος ανά κλικ έχει αυξηθεί κυρίως όσον αφορά τις καμπάνιες Page Likes. Αυτό σημαίνει ότι για να εξασφαλίσετε την προβολή των διαφημίσεών σας, μπορεί να σας ζητηθεί να πληρούν ένα ελάχιστο ημερήσιο προϋπολογισμό για το σύνολο της διαφήμισής σας.  Αυτό ίσως να σημαίνει ότι έχει αυξηθεί η προσφορά των εταιρειών να επενδύσουν σε διαφημιστικό budget και κατά συνέπεια το Facebook θα δώσει μια προτεραιότητα στις πιο ποιοτικές διαφημίσεις.

Ανακεφαλαιώνοντας, στο ερώτημα Google AdWords VS Facebook Ads, η απάντηση είναι: Αν ο στόχος σας είναι να γίνει το brand σας γνωστό σε συγκεκριμένο κοινό ή να διευρύνετε τον κύκλο των πιθανών πελατών σας, η καλύτερη επιλογή είναι  οι Facebook Ads. Ωστόσο, τα Google AdWords είναι ακόμη ο βασιλιάς στις μηχανές αναζήτησης.

Διαβάστε περισσότερα για το Google AdWords, το αγαπημένο παιδί των digital marketers και όσων αγαπούν το ROI (Return on Investment).

, , , ,

By continuing to use this website, you agree to our cookies policy. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close