Απρίλιος 21, 2016 Followed.gr

Αξιοποιήστε τα social media στην τουριστική προβολή

Τα social media αποτελούν ένα απαραίτητο εργαλείο marketing για κάθε τουριστικό brand ή προϊόν της συγκεκριμένης βιομηχανίας. Ο τουρισμός στην Ελλάδα αυξάνεται και παράλληλα με την αύξηση της τεχνολογίας γίνεται αναγκαία η χρήση όλο και πιο «έξυπνων» μεθόδων προσέλκυσης τουριστών, παροτρύνοντας τους να κάνουν τις διακοπές τους στη χώρα μας. Αν η επιχείρησή σας είναι ένα ξενοδοχείο, ένα τουριστικό γραφείο, χώρος εστίασης ή διαθέτει οποιαδήποτε δραστηριοποίηση σχετικά με τον τουρισμό αξιοποιήστε τα social media στην τουριστική προβολή.

Το τουριστικό προϊόν είναι από τα πιο περίπλοκα είδη στο μάρκετινγκ, αφού αποτελείται και από αγαθά και από υπηρεσίες. Η κατανάλωση του σχετίζεται με την απόκτηση εμπειριών παρά με την απόκτηση αγαθών. Παρόλο την πολυπλοκότητα του αυτή, τα πλεονεκτήματα που μια τουριστική επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει απο τη χρήση των διάφορων πλατφορμών social media είναι πολλά! Μερικά απο τα βασικότερα αποτελούν τα εξής:

  • Παγκόσμια Παρουσία

Το ηλεκτρονικό εμπόριο δε προσδιορίζεται από γεωγραφικά όρια, αλλά περισσότερο με την κάλυψη των δικτύων του ίντερνετ. Αυτό επιτρέπει σε κάθε τουριστική επιχείρηση να έχει αισθητή παρουσία όχι μόνο στις τοπικές αγορές, αλλά παγκοσμίως με δυνατότητα δράσης 24 ώρες το 24ωρο!

  • Βελτιωμένη Ανταγωνιστικότητα

Κάθε επιχείρηση στο χώρο του τουρισμού, που ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα κοινωνικά δίκτυα για να διαφημίσει το brand name, όσο και το προϊόν της, βρίσκεται σε σαφέστατα πλεονεκτική θέση. Κι αυτό επειδή προσφέρει συνεχή online πληροφόρηση για τις υπηρεσίες της σε σχέση με εκείνες τις επιχειρήσεις που δεν είναι ακόμα οικείες με τη χρήση των social media σε επιχειρηματικό επίπεδο. 

  • Προσαρμογή στις απαιτήσεις και προσωπική επαφή με τον πελάτη

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των social media είναι ότι επιτρέπει μια αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ μιας τουριστικής επιχείρησης και του πελάτη, μέσα από τις φόρμες επικοινωνίας, των comments στις αναρτήσεις, των προσωπικών μηνυμάτων αλλά και των reviews που κάθε χρήστης του ίντερνετ έχει τη δυνατότητα να κάνει στη σελίδα μιας επιχείρησης. Αξιοποιήστε τα social media στην τουριστική προβολή. Αυτά αποτελούν πλέον τα όπλα για κάθε εταιρεία που θέλει να εξελίξει το μάρκετινγκ αυτής, αφού είναι σε θέση να μπορεί να γνωρίσει και να αντιληφθεί μέσα από την επικοινωνία με τους χρήστες τις ανάγκες, τις επιθυμίες αλλά και τις συνήθειες τους, όχι μόνο ως στόχο την αυτοβελτίωση αλλά και ως ένα σύνολο πληροφοριών προκειμένου να δημιουργήσει ένα νέο προϊόν που δεν υπάρχει ακόμα στην αγορά.
Όσον αφορά τη γενικότερη επιρροή και το ρόλο των social media στο χώρο του τουρισμού, οι πλατφόρμες που ενισχύσουν θετικότερα μια τουριστική επιχείρηση είναι οι παρακάτω:

Facebook

Το Facebook είναι το μέσο που ασκεί τη μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές ηλικίας 25-34 ετών αλλά και ιδιαίτερα στους άντρες, όσον αφορά την επιλογή τρόπου και τόπου διακοπών. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα η τουριστική επιχείρηση μπορεί να μοιραστεί με τους fans της περιεχόμενο που αφορά προσφορές, διαγωνισμούς, events, τοποθεσίες απο τις εγκαταστάσεις της και το μέρος όπου βρίσκεται προσφέροντας τους τόσο ενημέρωση όσο και διασκέδαση! Σύμφωνα με στατιστικά ερευνών των τελευταίων δυο ετών, έχει βρεθεί πως 52% των χρηστών του Facebook είπαν ότι τα σχέδια τους για διακοπές επηρεάστηκαν από τις φωτογραφίες και τα σχόλια των φίλων τους και η επιλογή προορισμού άλλαξε από την αρχική τους, γεγονός που φανερώνει πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η χρήση του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου στον τουριστικό κλάδο. Παράλληλα, το  42% των ιστοριών που μοιράζονται οι χρήστες στο «newsfeed» τους, σχετίζονται με τα ταξίδια, ενώ το 64% των ανθρώπων λένε ότι χωρίς το Facebook δεν θα ήξεραν που πάνε διακοπές οι φίλοι τους. 

 Twitter

Τα αποτελέσματα της χρήσης του Τwitter στο τομέα του τουρισμού, έχουν δείξει ότι το συγκεκριμένο κοινωνικό εργαλείο είναι ένα ιδανικό μέσο επικοινωνίας, συζήτησης και εξυπηρέτησης πελατών μέσω των tweets, retweets και hashtags. Ο τρόπος αυτός αλληλεπίδρασης ενισχύει τόσο το branding της επιχείρησης, την εικόνα της αλλά και τα έσοδα αυτής, αφού όλα τα προηγούμενα φαίνεται να συνδέονται σημαντικά μεταξύ τους. Συγκεκριμένα, το πόσο γρήγορα και άμεσα αντιδρά μια τουριστική επιχείρηση σε ένα tweet που την αφορά φαίνεται να παίζει ιδιαίτερο ρόλο στην εικόνα που θα αποκτήσει τελικά ο χρήστης για εκείνη, καθώς ακόμα και μια μικρή αλλά πιο προσωπική κίνηση θα αφήσει θετικές εντυπώσεις, ενώ το πόσο ενεργή και «οικεία» είναι η δραστηριότητα της στο twitter την καθιστά περισσότερο ή λιγότερο αγαπητή! Είναι ουσιαστικό για την κάθε επιχείρηση στον τουριστικό κλάδο, να αξιοποιήσει το Twitter δημιουργώντας εύπορο έδαφος για συζητήσεις, σχόλια και εντυπώσεις των χρηστών σχετικά με τα προϊόντα ή της υπηρεσίες της. Με αυτό το τρόπο ενισχύει τη δυνατότητα της να εξελιχθεί με βάση τη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά, τις ελλείψεις αλλά και τα δικά της αδύναμα σημεία.

Tripadvisor

Το Tripadvisor είναι ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός ιστότοπος παγκοσμίως και μετρά πάνω από 315 εκ. μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες. To 83% των χρηστών, διαβάζει τις κριτικές άλλων χρηστών για να βοηθηθεί στην επιλογή του σωστού ξενοδοχείου και ένα 64% για να επιλέξει που θα φάει ένα ωραίο γεύμα. Κοιτάζοντας αυτά τα νούμερα, αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο μπορεί ένας επιχειρηματίας να μην θέλει να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο εργαλείο.
 Στο Τripadvisor κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να σχολιάσει και να γράψει τη δική του κριτική για την επιχείρηση που τον ενδιαφέρει. Αυτό σημαίνει ότι τα σχόλια μπορούν να αφορούν οποιοδήποτε θέμα τον εντυπωσίασε ή τον δυσαρέστησε αντίστοιχα. Σύμφωνα με στατιστικές έρευνες σχετικά με τη χρήση του tripadvisor και την επιρροή των reviews έχει βρεθεί ότι το  70% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις online συστάσεις και κριτικές σε αντίθεση με το 14% που δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις διαφημίσεις. Έτσι αντιλαμβάνεται κανείς ότι η δυνατότητα της κριτικής μπορεί να αποτελέσει ένα τεράστιο όπλο για την επιχείρηση ειδικά αν είναι θετική. Ακόμα, όμως και αν υπάρχει αρνητικό feedback για το προφίλ της εταιρείας, έχει φανεί ότι το 84% των χρηστών του Tripadvisor επηρεάζεται θετικά για μια επιχείρηση όταν βλέπει ένα Management Response σε ένα αρνητικό σχόλιο, στοιχείο το οποίο μας δείχνει πως τελικά το μυστικό της επιτυχίας είναι η επιχείρηση να αντιδρά άμεσα και στην αρνητική κριτική, αγκαλιάζοντας τη και λαμβάνοντας υπόψη της όλες τις πληροφορίες για τη δική της βελτίωση.

Instagram

To Ιnstagram είναι το κοινωνικό δίκτυο που επιβεβαιώνει το γνωστό γνωμικό «Μια εικόνα, αξίζει όσο χίλιες λέξεις»! Με τη δυνατότητα που δίνει στους χρήστες του διαδικτύου να  αναρτούν ποικιλία οπτικού υλικού αποτελεί ένα απο τα απαραίτητα digital marketing εργαλεία για μια τουριστική επιχείρηση. Όσο πιο εντυπωσιακό είναι το περιεχόμενο που κάνει upload η επιχείρηση, τόσο πιο ελκυστική την κάνει στο χρήστη του Ιnstagram. Οι δυνατές εικόνες, που παρουσιάζουν τους συναρπαστικούς προορισμούς στους οποίους βρίσκονται τα ξενοδοχεία, είναι μείζονος σημασίας για την στρατηγική τους σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο, ενώ το περιεχόμενο μπορεί να αφορά τόσο εικόνες της επιχείρησης, στιγμιότυπα από events, γνωστά και αγαπητά μέρη της τοποθεσίας στην οποία εδρεύει αλλά και φωτογραφίες των θαμώνων να διασκεδάζουν. Παρόλο που υπάρχουν και άλλα social media ιδανικά για φωτογραφικό υλικό –όπως το Pinterest-  οι φωτογραφίες στο Instagram σε σύγκριση με τις υπόλοιπες  photo-sharing  πλατφόρμες χαρακτηρίζονται ως περισσότερο ευφάνταστες, ξεχωριστές, δημιουργικές και εμπνευσμένες και για αυτό βέβαια έχει, τελικά, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Αν η επιχείρηση σας ανήκει στον τουριστικό κλάδο και πιστεύετε ότι η παρουσία σας στο διαδίκτυο χρειάζεται να ενισχυθεί,  συμπληρώστε την αίτηση συνεργασίας  κι εμείς θα σας βοηθήσουμε να επιλέξετε μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική για την επιχείρηση σας, ανάλογα με τις ανάγκες σας.

, , ,